minpolleochjag

Alla inlägg den 11 januari 2011

Av johanna - 11 januari 2011 17:00

Dag 1: Min första ponny
Dag 2: Detta har jag med mig på tävling
Dag 3: Mitt stall
Dag 4: Detta gör jag direkt när jag kommer till stallet
Dag 5: En häst jag saknar
Dag 6 - en upplevelse jag aldrig glömmer


Till mig

Dressen

hjälm

spö/pisk

handskar

mina körskor

glasögon

klocka

kamera;) oftast


Till hästarna/Kro´nos

sele

huvudlag

tungband(om dom har det)

bandage(resa i)

löpbandage om dom har dock inte kro´nos

huva

täcken, flece o transporttäcke/tävlingstäcket med stallfärgerna

borstar

vagn+ hjul oftast långvagn oxå

ev.sadel

boots

slaggjord

vattenhink

om det är långt brukar dom få med sig lite hö o äta innan vi åker hem

om det är varmt lite betfor

PASSET


Till kusken som är inhyrd

dress jacka med stalletsfärger+hjälmöverdrag


Andrasaker

sax

extra gummiremmar till slaggjorden

handduk

skiftnycklar

svamp

skrapa (efter dusch)

håltång

extra tungband

klisterbandage

bomull o döva med



tror ja har fått med allt;)


      stallfärgerna den som kör fakir har gult hjälmöverdrag för han står för dom gula sakerna;)


Kortis när Rikard träna henne stod för det röda( hon har dock rött nu med eftersom att dom forfarandeäger henne så micke kör i rött)


Kungen stod för det gröna förrut antar att quito gör det nu


Ebba stod förut för dom vita grejerna maxi eller lasseman kommer nog ta över dom:)

Av johanna - 11 januari 2011 15:29

första skoldagen avklarad, såååååå trött på skiten efter en dag =O men nice o träffa alla igen<3 men serisöt hur mkt kan man hata en person?? ja kan säga att man kan hata en person MYCKET riktigt mycke! usch fy o bläää o ja hoppas verkligen att ja slipper utvsamtalet med henne om ja inte gör det går ja inte(A) o mammsen vet om det o sa att hon skulle gå dit o se va det var för nån haha...


stall fri dag idag skönt! imorn tar vi tag i grejerna igen o kör på som aldrig förr ska försöka få en körd oxå om ja hinner får hoppas!

Presentation


välkommen till min blogg!
Jag som driver bloggen heter Johanna och fyller 16 i sommar håller på med hästar->trav och ska börja på travgymnasiet wången till hösten. Här får du läsa om min fullspäckade liv där jag ska hinna med skola en egen häst och 3 pas

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards