minpolleochjag

Alla inlägg den 10 januari 2011

Av johanna - 10 januari 2011 20:47

tredje inlägget idag va?? =O aktiv.se!


förvrigt hatar jag bokstavligt hatar att det är skola imorn och jag hatar det nya spånet vi har till hästarna bara ruffe som har det gamla bra spånet kvar för han inte klarar av att stå på det andra... och det ruffe har får vi sätta in i selkammaren som vi inte använder för att det fryser därför har vi bytt på dom andra o ja hatar det!!! tar mkt plats i kärran mkt svårare  att bara få med bajs o tar mkt plats på dygnstacken :@ imorn slipper jag dock men på onsdag är det bara att ta tag i det igen:/


nu ska ja gå o sura lite till över att det är skola imorn o ja bara kommer kunna åka på trav på helgerna om hästarna startar märks det att ja inte gillar att gå i "vanlig" skola??! haha


over and out

Av johanna - 10 januari 2011 16:45

  tavlan där vi skriver vad hästarna har gjort ex: M=Motion, S=Skrittad, 5v= 5 vändor på rakbana( på sommaren skriver vi alltid: tex om man kört 2.10 5 vändor så skriver vi 10/5)   duschen...ursäkta röran men höll på o göra rent vatten hinkarna   kro´nos bamse box!! är väl 4x4.5/5m nånting   stora selkammaren   storhäststallet(där ponnierna även flyttar in på vintern)   lilla selkammaren   liten del av verkstaden   en av dom två normala boxarna i ponnystallet(kro´nos) tryckvagnen har flyttat in där nu ;)   utgången i ponnystallet   andra delen av "L" gången i ponnystallet   ponnyboxarna(4 st)   närgången ponnybus<3   från körturen, tog storhäst vagnen idag när ja var själv så fick han lite tyngre att dra etrsom den är av järn   storhäststallet från andra hållet

Av johanna - 10 januari 2011 14:58

tror ja börjar få tillbaka dygnsrytmen igen, eller nästan iaf ;) kund einte somna fören typ 00.00 inatt men ställde klockan på 9.00 så ja var ute till stallet vid 10 efter frukost o lite annat. Fixa o dona i stallet så det bara skulle vara vatten kvar när ja kom in med kro´nos från körtur:) vo hade en riktig mys stund han o ja idag<3 sela på o åkte upp på vägen småtrava o skritta ca 1.6 mil o bara lulla runt på hemvägen blev han dock lite pigg ett tag men han lugna ner sig! så harmonisk o fin var han:) dovk blåste det storm på vissa ställen ;S min lille plutt<3

efter så fick han säkert en timmes massage o stretching o fix med hovar o lite liniment på bakknän o kotor, tycker han är värd det eftersom han var lite torr i kronranden o så...


fota stallet oxå för en fågel viska att en viss boden bo ville ha en rundvandring i mitt stall och snäll som jag är fixa ja det;) men ja glömde ju kameran hemma så tog med mobilen men dom kommer upp om en liten stund bara ja fått över dom till datorn!


och imorn är ingen rolig dag ;( skolan börjar o då tänker man att det inte kan bli värre men så kollar man åp schemat o ser att man har matte med bitchen o då blir man inte peppas att gå till skolan alls!


jaja hörs sen ha´t gött så länge :)


Av johanna - 10 januari 2011 10:15

Dag 1: Min första ponny
Dag 2: Detta har jag med mig på tävling
Dag 3: Mitt stall
Dag 4: Detta gör jag direkt när jag kommer till stallet
Dag 5: En häst jag saknar
Dag 6 - en upplevelse jag aldrig glömmer


Min första ponny

Min första ponny  var en ridponny- Dponny vid namn Gipsy krit vit var han med blåa ögon en fin liten(stor) sak... han var jag fodervärd åt. Gipsy var nog närmare maxad d ponny skulle ja tro, import från tyskland så han var tysk ridponny med underbar hoppteknik vilket jag älskade eftersom ja sysslade med hoppning, vi brukade rejsa över snöklädda ängar på vintrarna både han o ja gillade fart o fläkt men ja hade dejt med backen ett par gånger ;) hade väl han i 3 år eller nått han var "min" när ja sköttte Ruffe så då hade ja ju två en liten mindre som ja både körde o red o en som ja red.

 Efter ett tag hade jag bara Ruffe o efter nått år fick ja min första egna ponny, Emmi Lee en bestämmd liten fux märr som visste va hon ville men ack så mysig hon var! vi hade många fina stunder under våra 3 år tills hon inte ville springa på travet längre(såldes som ridponny) hon älskade att bli riden!:) jag grät o grät när ja hade varit o lämnat henne när hon var såld det var tufft att mista sin vän men samtidigt hade ja ju Kro´nos osm stod o vänta på mig som tur var kanske ;)
Hon har det bra o får göra det hon tycker är roligt det är de viktigaste!<3


   

Min söta lilla ponny<3(något rund o magen;) 

Presentation


välkommen till min blogg!
Jag som driver bloggen heter Johanna och fyller 16 i sommar håller på med hästar->trav och ska börja på travgymnasiet wången till hösten. Här får du läsa om min fullspäckade liv där jag ska hinna med skola en egen häst och 3 pas

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards