minpolleochjag

Alla inlägg under december 2010

Av johanna - 31 december 2010 12:15

1.       Vem är jag

2.       Mina syskon

3.       mitt häst liv

4.       Kro´nos

5.       Det bästa med idag

6.       Mitt favoritminne     

7.        En vän

8.        En önskan

9.        Detta ångrar jag

10.      Min favoritplats

11.      Mina rädslor

12.      Det bästa året

13.      Framtidsdrömmar



12. Det bästa året


om man tar inom hästarna igen då(A) haha så måste det nog vara iår som tränare har jag gjort 9 starter (som kusk 8 med egen 1 med bonus+kval) inkört som tränare 2175kr plats% 55%  skapligt bra jobbat där känner jag!! sen har ju kro´nos gjort en till start kom ja på med Micke dock inte sånt som är med i resultatlistan men där vann han ju;)


annars är det nog förra sommaren bad med hästar och jag bodde inte hemma mer än 2 veckor o det var under tiden det var som sämst hemma så vad kan bli bättre än att slippa bo hemma då?   Julia och Kro´nos monté debuten på åby 3:a





XOXO


 

Av johanna - 30 december 2010 16:41

först vill ja bara hälsa alla et Gott Nytt År! för imorn lär inte bli nån vidare update känner jag kanske ett på förmiddan men vi får se ;) hoppas ni där ute inte dricker er allt för fulla bara!:P själv kör vi på alkoholfritt fram till ja slutar nian då vi har kontrakt med skolan!


vill ni ha nästa punkt på min lista nu?? tror det blir så:) så kan ja ju skriva nåra inlägg som kommer upp tidsbestämmt imorn!


1.       Vem är jag

2.       Mina syskon

3.       mitt häst liv

4.       Kro´nos

5.       Det bästa med idag

6.       Mitt favoritminne     

7.        En vän

8.        En önskan

9.        Detta ångrar jag

10.      Min favoritplats

11.      Mina rädslor

12.      Det bästa året

13.      Framtidsdrömmar


11. Mina rädslor


Man är ju alltid rädd för att förlora dom man älskar-dom som älskar en tillbaka det går lixom inte att inte vara rädd för att mista dom det går bara inte! jag är rädd för den dagen då kro´nos lämnar mig jag är rädd, jag komer vara rädd tills den dagen kommer o när den kommer så kommer inte jag vara rädd längre jag kommer vara livrädd, lessen, arg, frustrerad-jag kommer nog vara allt vill inte mista min bästa vän min själsfrende min alldeles egna kro´nos<3


till en annan rädsla då som aldrig komer försvinna känns det som ;) jag är...... Mörkrädd!!  helt sjukt ja var inte det när ja var liten men så kom den där lisa in i bilden o skrämde upp mig;) haha när ja var typ 7-8 så sen dess är ja livrädd för att gå ut när det är mörkt ja babblar högst av alla om man är ute o går i en grupp o enda gången jag går ut själv är när ja bor på gården själv o MÅSTE å ner o kvällsfodra hästarna då tar ma nhunden o en stor ficklampa i ena handen o SPRINGER okej ja kanske verkar lite töntigt eftersom jag vet att inte många hittar ut dit o speciellt ingen som vi inte känner eller som vart där förut så ja kan ju vara rätt säker på att det inte ligge rnån bakom nån buske eller ute i skogen eller så men det är mörkt o då lixom försvinner mitt logiska tänkande(A) haha kollar alltid om det kommer nån ominsta lilla ljud går pulsen upp i 190!   får väl börja ta med mej nån av bössorna ut ;) hagelbössa lr älgstudsare eller vad ska man ta??haha









XOXO




 

Av johanna - 30 december 2010 11:15

1.       Vem är jag

2.       Mina syskon

3.       mitt häst liv

4.       Kro´nos

5.       Det bästa med idag

6.       Mitt favoritminne     

7.        En vän

8.        En önskan

9.        Detta ångrar jag

10.      Min favoritplats

11.      Mina rädslor

12.      Det bästa året

13.      Framtidsdrömmar


Punkt 10 på listan! den här  var enklast!:)


Stallet helt klart! eller ja gården över huvudtaget o tillsammans med Å,R o J då trivs ja som fisken i vattnet eller kanske borde ja säga stall över huvudtage? i ett stall känner ja mig säker ja vet vad ja ska göra, jag tror på mig själv då finns inget bättre ställe om man inte mår bra o måste bara vara o det är det bästa stället när man mår bra för den delen oxå ;) om man inte mår bra är bästa platsen under kro´nos krubba helt klart o om d inte är hans så är det eller ja var under kortison´s krubba där kanm an sitta i timmar o så får man en frågande blick o en blöt mule upptryckt i fejjan ibland:P då trivs jag!


Många av er där ute skulle säkert inte säga stallet även om ni hade häst,jag tror ni skulle säga med familjen eller något i den stilen men om ni har läst första punkten på min lista förstår ni nog på ett ungefär varför ja inte väljer det ja mår helt enkelt inte som bäst då...






  Bilden är tagen från våran rakbana...hade ingen på hela gården eller stallet efter sisådär 8 år kanske d är dags o fixa?

















 over and out



Av johanna - 29 december 2010 11:46

TEST INLÄGG HÄR

ska bara se om man kan ha denna som signatur eller va man ska säga





     




ne usch bkev inget bra!!!!!!! måste få bort d vita isf:P



denna då?  



grrrrrrrrr blir inte bra nån som e hajj på o göra signaturer??

Av johanna - 29 december 2010 10:15

1.       Vem är jag

2.       Mina syskon

3.       mitt häst liv

4.       Kro´nos

5.       Det bästa med idag

6.       Mitt favoritminne     

7.        En vän

8.        En önskan

9.        Detta ångrar jag

10.      Min favoritplats

11.      Mina rädslor

12.      Det bästa året

13.      Framtidsdrömmar



9 Detta ångrar jag


Som jag skrev innan har jag 1000 miljoner saker jag ångrar men jag lova ju er att skriva EN så vi får väl se hur långt det håller ;)

Många gånger ångarar jag att jag inte sa NEJ att ja inte vågar säga nej, varför ska inte ja kunna säga nej som alla andra för? o när ja väl säger "nej" så skyller jag på "ja orkar inte gick hem från skolan idag..." jag är i stallet" även fast ja har kommit hem eller är på väg hem. Jag ångrar att jainte våga stå upp för vem jag var i skolan innan ja flytta allt var ett eda kaos kanske ja inte hade blivit "offret" för denna familj om ja vågade stå upp själv? men är man 9-10år så är inte det så lätt, man går till mamma o skyddar sig!


Jag har fortfarande svårt än idag att säga nej o stå upp för det jag själv tycker men jag bättrar mig! Idag försöker jag iaf, man kan inte leva ett liv utan att kunna säga nej jag har redan tagit åt mig så mkt jobb(tror ingen 15 åring bott på en gård själv,tagit hand om 10 hästar en hund o en katt helt ensam, ingen som åkt till frankrike själv som 12 åring utan föräldrar?!) Ja gillar att ha koll så ja tar gärna på mig arbetet som ska göras än låter andra göra det o kanske var det bra att ja höll på o gå in i väggen så ja insåg att ja inte kan göra det själv, att ja måste be om hjälp eller säga nej!


Av johanna - 28 december 2010 20:17

hallå jag ljög lite för er förut(A)  inte bra!! men orkar inte få ihop ett inlägg ikväll om en sak jag ångrar LOVAR att den kommer imorn!!! då är ja ensam hemma o jag är frisk o kan tänka klart igen ;)

Av johanna - 28 december 2010 14:33

första lovet på typ 1 år som ja verkligen har fått sova o inte gått upp tidigare än när ja ska till skolan!!


vakna halv 8 idag men somna om o sov till 11.45 :O rätt sjukt eftersom ja har vart sjuk o sovit typ hela söndagen o nästan hela måndan!


1.       Vem är jag

2.       Mina syskon

3.       mitt häst liv

4.       Kro´nos

5.       Det bästa med idag

6.       Mitt favoritminne     

7.        En vän

8.        En önskan

9.        Detta ångrar jag

10.      Min favoritplats

11.      Mina rädslor

12.      Det bästa året

13.      Framtidsdrömmar


Jag har 1000 miljoner saker jag ångrar i mitt liv men ska skriva EN denna gång så den kommer sen, Promise! men ni får vänta lite ;)

Av johanna - 28 december 2010 13:15

1.       Vem är jag

2.       Mina syskon

3.       mitt häst liv

4.       Kro´nos

5.       Det bästa med idag

6.       Mitt favoritminne     

7.        En vän

8.        En önskan

9.        Detta ångrar jag

10.      Min favoritplats

11.      Mina rädslor

12.      Det bästa året

13.      Framtidsdrömmar



Nu har jag kommit till punkt 8 på min lilla lista :) En Önskan ja jag har väl några önskningar men endel kanske man inte kan kalla önskningar utan mål!? En önsking/mål är att komma in på wången och samtidigt flytta hemifrån sen få jobb hos någon stor tränare!

En annan är att kro´nos ska krypa ner mot 55 och ja vet att han kan för han skena ju under 50 idag ;) haha


få nått/några MVG tills jag slutar 9an i sommar:)


ja kan inte skriva så långt på det här så blir inte så intressant kanske men en stor önskan är att kro´nos ksa få det bäst o komma till nån som verkligen har han som nr 1 när ja säljer honom jag vill verkligen inte att han blir en vandrings pokal han är värd mer än det!!

Presentation


välkommen till min blogg!
Jag som driver bloggen heter Johanna och fyller 16 i sommar håller på med hästar->trav och ska börja på travgymnasiet wången till hösten. Här får du läsa om min fullspäckade liv där jag ska hinna med skola en egen häst och 3 pas

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards