minpolleochjag

Alla inlägg under december 2010

Av johanna - 14 december 2010 17:04

gick hem från skolan vid 13 nånting orka inte vara kvar o kände mig lite hängig kan nog bero på att ja inte åt nån lunch...(A) var ju inte precis gott. sov en liten stund o cykla sedan till min kusin som skjutsade mej til stallet:) red kro´nos barbacka o i grimma:D så fin min lilla kille, red lite här o lite där :P haha la in lite hö till hästarna fyllde vatten o tog in resten o så hämta mamma mej så var på hennes jobb en liten stund till ingela skulle hem så åkte med henne ist för att sitta där till typ 18!


Fakiren var 2:a i monté loppet igår!!   här är en bild på fakir när han vann ett v75 lopp på solvalla 23 december förra året med Stefan Söderqvist!

Av johanna - 12 december 2010 18:23

var igång i 18h av 24 igår kom hem halv 3 imorse ... och du kanske ni undrar vad jag gjorde?! jo jag åkte till solvalla-stockholm med kortison igår ,vid 1 halv 2 kom micke och hämtade mej så fixa annelie o ja hästen o så rulla vi mot valla. väglaget var inte det bästa lite halt på vissa ställen men vi kom fram ganska snabbt, Micke värmde en skapligt het kortis som är normalt eftersom det är hon 3 bakvarv sen är det bara att åka av:P väl till loppet så brukar hon lugna sig så även hade hon idag lugnat sig en aning... o när loppet skulle gå så tryckte först start personalen på fel knapp så det tjöt som d var en omstart o det är mardröms senariot med den hästen men när starten gick så blev det omstart(som tur var kanske man ska säga nu) för hon gick inte iväg felfritt i den men i andra starten gick hon iväg felfritt och så hela loppet igenom och spurtade till sig 3:de platsen:DDDDDDDDD så himla glada var vi ni kan inte fatta! och loppet blev långt ifrån optimalt dom körde 22(!!) första varvet vilket är väldigt mkt förlångsamt för kortis men hon höll neverna i styr!:

 




 

Av johanna - 11 december 2010 11:32

fick ett telefon samtal igår kväll från Micke(proffstränare på Mantorp) som skor min ponnyplutt om jag kunde följa med till solvalla imorn(idag alltså) med Kortison, en häst jag håller mkt kär som jag hade hand om när hon var hos rikard  nu är hon utlånad till micke för hon funkar inte i lopp med nån annan. Om jag kunde följa med me henne så antar att jag ska sela ut henne:D så blir hämtad om en timme ungefär så åker vi o hämtar hästen o drar på valla. blir en sen kväll med shit same ja får ju göra det jag älskar:P

Av johanna - 7 december 2010 23:08

1.       Vem är jag

2.       Mina syskon

3.       mitt häst liv

4.       Kro´nos

5.       Det bästa med idag

6.       Mitt favoritminne     

7.        En vän

8.        En önskan

9.        Detta ångrar jag

10.      Min favoritplats

11.      Mina rädslor

12.      Det bästa året

13.      Framtidsdrömmar




3.Mitt hästliv

Jag har hållt på med hästar nästan hela livet, jag började rida på riktigt när jag var 4 år på ridskola och tävlade första hopptävlingen när jag var runt 9-10 kanske... jag är nog fortafrande den ända på det stället som hoppat 1m med shettis korsning(runt 110-115 mkh) ;) haha det måste sett lite kul ut! Jag hade en egen ridponny när jag var mellan 9-12/13 men jag började med trav när jag var 7, började rida och köra Ruffe som har varit med i elitloppet ett antal gånger(3,4,5,7 tror ja han har varit)han red jag mitt första monté lopp på

  RUFFE

jag tog min licens när jag var 8 och tävlade första loppet med ponnytravskolans shettis Fiona. Jag fick min egna travponny shettisen Emmi Lee när jag var 9 hon och jag hade våra duster me hon var underbar vi hade lite framgångar den största var nog agria finalen på solvalla 2006(?) Jag hade Emmi Lee tills det år jag fyllde 13 då kände jag att hon inte tyckte det var kul längre och jag kunde inte ridträna henne lika mkt även fast hon älskade det men jag växte så hon såldes som ridponny och hon älskar livet som det!   Emmi den dagen då hon såldes....


När jag var 12 år köpte jag Kro´nos från Danmark, vi gjorde vår första start redan efter 2 veckor för att se vart han stod någon stans( han stod då fortafrande i karantän på andra gården där inga tävlinghästar var) och jag ahde bara ridit honom lite grann men han gick och vann och sänkte rekordet med 9(!!) sekunder:O min första seger hade äntligen kommit! :) sen har det abra rullat på med honom i nuläget har han även hunnit med att gå under 2.00 rättare sagt 1.58 Vi har hållt ihop i fyra år snart och hn är min bästa vän han gör en alltid på bra humör när man kommer ner i stallet och haft en dålig dag!<3   Kro´nos och jag i vår första start

Nu  nian hade vi 1 veckas praktik och självklart gjorde jag den bland hästar men denna gång på "borta plan" inte hemma hos rikard och åsa utan jag åkte till Örebro till Per Fromell en proffstränare där och dte var riktigt lärorikt så nu har jag fått ännu mer sug efter stora hästar ;) Jag är annars hos Rikard Björling och "jobbar" eller vad man säger tränar lite hästar då och då mest deras ponnier men har kört några stora oxå:) Det är även där kro´nos står och där jag brukar bo så fort det inte är skola...



Ja vet inte riktigt vad ja ska skriva så detta får duga så här på kvällskvisten
ha det gött!

Av johanna - 7 december 2010 19:41

ledig från skolan idag:) så skönt att få sova ut för en gångskull!! har kört bonus och kro´nos idag och kro´nos var så lugn och fin, så harmonisk... så himla skönt att även han kan vara lugn<3 snöpulsning blev det med alla 5 så mysigt när dom oulsar fram i snön=)


Nu sitter jag med färg i håret eftersom ja klippte bort mitt långa fina hår igår så tyckte ja d var dax att färga igen började ju komma lite utväxt på ca 1 cm:P

Av johanna - 6 december 2010 19:35

1.       Vem är jag

2.       Mina syskon

3.       mitt häst liv

4.       Kro´nos

5.       Det bästa med idag

6.       Mitt favoritminne     

7.        En vän

8.        En önskan

9.        Detta ångrar jag

10.      Min favoritplats

11.      Mina rädslor

12.      Det bästa året

13.      Framtidsdrömmar


2.       Mina syskon

Jaha då har vi kommit till andra punkten på listan och innan jag fortsätter ska jag bara säga att om ni vill att jag ska ta upp nått så får ni skriva till mej :)


Ja mina syskon då, jag har 3 st syskon en tvillingssyster en storebror och en storasyster och jag och min tvillinsis är sladdisarna i familjen;) Mina större syskon bodde aldrig hemma när jag var liten, minsyster bodde hemma lite då och då men dom var ute på sina egna äventyr och min bror hade skaffat flickvän och väntade barn när jag var 5 då var väl han runt 20 23 ingen aning om hur gamla dom är(A) skäms på mej!! Men jag har bättre relation iaf vad jag känner med mina storasyskon än med min tvilling... det är väl igentligen dom jag har bäst relation med då jag inte alltid haft lätta familje förhållanden( detta är ganska jobbigt för mej at gå ut med då jag inte har sagt det till många hur jag känner och så vidare...) Jag kan komma och gå hos dom även fast båda har egna barn nu och det är jag glad över  Men somsagt jag har ju min "extra" familj med min extra mamma papap och lillebror:) och det är där jag trivs allra allra bäst! dom vet allt om mej och jag kan prata med odm om precis allt det är dom som vet hur jag har/har haft det hemma och det känns underbart för där får jag bo när jag vill och det finns alltid en nyckel till mej, jag  kan åka ut dit och bara vara även fast dom inte är hemma och det känns så underbart skönt! "min lillebror" är 1 år yngre än mej men typ längre:O vilket betyder att ja måste vara rätt kort även fast jag är rätt lång! haha lät lite crazy där men ja är typ 169 170

Av johanna - 4 december 2010 21:31

1.       Vem är jag

2.       Mina syskon

3.       mitt häst liv

4.       Kro´nos

5.       Det bästa med idag

6.       Mitt favoritminne     

7.        En vän

8.        En önskan

9.        Detta ångrar jag

10.      Min favoritplats

11.      Mina rädslor

12.      Det bästa året

13.      Framtidsdrömmar


1.       Vem är jag

Ja vem är jag egentligen?! det vet jag knappt själv ibland;) Jag är en hästtokig 15 årig tjej som går sista året på högstadiet o planerar att söka Wången till hösten så då blir det hästar för hela slanten! Många säger att mitt hem är som ett zoo ;) Jag har 3 hundar, en kanin, en häst och en katt..en hund kaninen katten och hästen är mina egna! Jag har hållt på med hästar sedan jag var 4 o red fram till jag var 12 samtidigt som jag började med trav när jag var 7 o tog licens när jag var 8 , min första ponny var en vit ridponny som hette Gipsy sen började jag ta hand om elittravaren Ruffe och efter några år, tror jag var 8/9 fick jag shettisen Emmi Lee som jag tävlade med fram till det år jag fyllde 13 då jag började tävla min riktiga säsong med Kro´nos som jag köpte i agusti samma år som jag fyllde 12. Kro´nos har jag kvar idag och han är mitt liv mitt allt!<3

Jag har väl inte alltid haft det så lätt i livet som många tror...folk som tror jag är en bortskämd snorunge som får allt jag pekar på kan ju ta sig i röven(ursäkta mitt språk) allt som har med häsar o göra betalar jag nästan allt själv !
Jag har inte alltid haft det lätt hemma o bott mycket''''8speciellt förra sommaren då mitt liv var ett enda kras) hos min "extra familj" Åsa och Rikard som äger stallet där Kro´nos står, Rikard är även proffstränare på Mantorp travet men har just nu inte så mycket häst som han hade för några år sen. Utan dom och hästarna hade nog inte jag suttit här idag...

Jag hatar att inte ha något o göra o går i taket om jag inte har något att göra eller får vara ute, så ett vanligt 8-16 jobb är inget för mig! Jag har ofta många bollar i luften och har redan provat på att inte på hemma med föräldrar utan bo på en gård helt själv och ta hand om hästar på egen hand med en hund, det ä rinte många som skulle klara det men jag trivs med att vara själv, jag är en liten ensman varg ;) Jag har lite svårt att lita på folk eftersom det finns några som har "låtsas" vara mina vänner o sedan bara stuckit... nu när jag har bott här i vadstena en liten byhåla som nästan inga vet vart det ligger så har jag några underbara vänner som man kan lita på till 100% men om 1 år så skiljs vi åt men jag vet att vi kommer hålla kontakten även fast dom stannar här o ja flyttar 100 mil norrut för o göra det jag vill o leva livet på egen hand o sedan skaffa jobb som hästskotare någonstan:)

Det var lite om mej hoppas det räcker!  

Av johanna - 4 december 2010 21:07

alla som bloggar har ju en lista som dom bloggar efter kanske ska börja med en ja med då så får vi se hur länge jag kan följa den ;)



1.       Vem är jag


2.       Mina syskon

3.       mitt häst liv

4.       Kro´nos

5.       Det bästa med idag

6.       Mitt favoritminne     

7.        En vän

8.        En önskan

9.        Detta ångrar jag

10.      Min favoritplats

11.      Mina rädslor

12.      Det bästa året

13.      Framtidsdrömmar


Där har ni den!


Idag körde jag minn lilla kurre burr, haha kom på d nya namnet alldeles nyss^^ han var ganska lugn faktiskt(!!) försökte bara slå en gång o efter vila måste d fasen vara rekord!! var till mantorp o lämna vinterskorna till micke så han kan sko när han vill o så tog vi med nalle (balle) hem... deras hund ;) o klippte han o så sen kom dom o hämta han dom var väl här en timme lr nått , o ja ska få följa med när kortis startar nästa gång :D min lilla ängel<3 micke o annelie har äntligen fått låna henne!:) där har ja helgjobb om ja vill så får ta tag i det närja får mer tid sen på sommaren eller när ja inte har så mkt i skolan eller om kro´nos försvinner i början på säsongen( ;/ )


ska väl ta o skriva ihop ett inlägg från den där listan nu då!

Presentation


välkommen till min blogg!
Jag som driver bloggen heter Johanna och fyller 16 i sommar håller på med hästar->trav och ska börja på travgymnasiet wången till hösten. Här får du läsa om min fullspäckade liv där jag ska hinna med skola en egen häst och 3 pas

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards