minpolleochjag

Alla inlägg den 17 december 2010

Av johanna - 17 december 2010 17:39

1.       Vem är jag

2.       Mina syskon

3.       mitt häst liv

4.       Kro´nos

5.       Det bästa med idag

6.       Mitt favoritminne     

7.        En vän

8.        En önskan

9.        Detta ångrar jag

10.      Min favoritplats

11.      Mina rädslor

12.      Det bästa året

13.      Framtidsdrömmar


4. Kro´nos

Kro´nos är född 2001 e: Grafit u:Bess

rek 1.58


        Vart ska jag börja? Kro´nos är min bästa vän!! utan honom vet ja inte vad jag skulle göra, han får mej alltid på bra humör:)  Han har vart min i snart 4 underbara år men det känns som jag hämtade honom igår tiden går så fort!!   Första gången jag såg honom och körd emed för den delen=) kärlek<3

Jag hämtade kro´nos på Jägersro i Malmö den 10 augusti 2007 bästa dagen i mitt liv! Han kom från Danmark o fick stå i karantän under två veckor på våran ena gård där tävlingshästarna inte var och under den tiden så gjorde vi vår första start tillsammans som slutade i seger :D   Han gick 2.15 och sänkte sitt rekord från 2.24 och det är hitils enda segern tillsammans men vi har vart så nära många gånger både iår o förra året så himla surt att förlora på mållinjen lopp efter lopp!


under vår första riktiga säsong 2008 så startade vi ganska mkt och rekordet slutade på 2.04 och det året blev vi 2:a vinstrikas i klubben och jag blev årets morot på mantorptravet=)


2009 var inte rikigt våran säsong kro´nos var ganska mkt skadad och det blev inte mnga starter men när han starta så gick han helt okej och fick några fina placeringar men det var iår 2010 som det riktigt lossnade för oss!=) han gick under 2.00 i årsdebuten 1.59 på vaggeryd som slutade i en andra plats efter en super vass spurt! sen har det bara rullat på han har gjort sin första monté start som slutade i en 3:de plats och även sänkt rekordet till 1.58 och blivit slagen många gånger på den förbannade mål linjen men med en placerings procent på 55% så ska man inte gnälla och 2175kr!!! på 9 starter=) sjukt fin ponny jag har älskar han mest<3

Men han vann ju faktiskt KM oxå så en gång har han varit först iår:)

                           

Av johanna - 17 december 2010 16:43

bilder på kro´nos kommer så längde medan jag skriver om honom:)                  


räcker så länge             

Av johanna - 17 december 2010 16:26

ja rubriken säger väl allt??!


vart så sjukt arg idag!!... ni kan ju fråga dom ja har bombat det med ;) haha

vi hade en information som alltid på fredag mornar o så hade vi bara bitchen o inte christina o bitchen sa att vi skulle ha knytis paket spelet eller fika sista timmen iskolan på onsdag o alla ba "neeej" vi vill gå hem så ja ba lite högre "jag vill ha min betyg o sen gå hem" tror ni inte hon ska prata med mej då?:O hon ba du är så negativ o blablabla klart det var just MIG hon skulle flyga på när alla var negativa men det var bara ja som våga säga det så hon hörde så har varit jävligt sur o hon förstår inte hur det är att inte ha haft en pappa på över 1 mpnad så grät mig igenom hela slöjdlektionen av agressioner o LITE saknad sen var ja så arg så ja gick hem sa bara til christina att ja går hem sen ringde bitch maria hem o ba typ fjäska för mig o sen ringde hon till mamma o riktigt fjäska ännu mer!!   sen ringde christina hem o ja ba bara så du vet så vill inte ja ha henne på mina utvecklingssamtal så hon ba nä okej då får vi fixa så ja får ha dej! ja ba tack!!!!!!! tål fan inte människan helt sjukt va ja hatar henne^^



ja lovade ett inlägg om kro´nos det kommer jag lovar men inte just nu kanske senare ikväll:)håll ut mina vänner!

Presentation


välkommen till min blogg!
Jag som driver bloggen heter Johanna och fyller 16 i sommar håller på med hästar->trav och ska börja på travgymnasiet wången till hösten. Här får du läsa om min fullspäckade liv där jag ska hinna med skola en egen häst och 3 pas

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards